Powrót do przeszłości
Prestone od wielu lat jest niekwestionowanym liderem w produkcji płynów do chłodnic w Stanach Zjednoczonych. Swoją wysoką pozycję rynkową osiągnął między innymi dzięki silnemu wsparciu marketingowemu.
Z początkowego okresu rozwoju firmy zachowało się wiele interesujących reklam. Skany kilku z nich zamieszczamy poniżej.
90 lat doświadczeń – historia firmy Prestone
Pierwsze samochody produkowane na początku ubiegłego stulecia nie posiadały ogrzewania i bocznych szyb przez co jazda zimą była mało komfortowa. Również samo uruchomienie samochodu podczas mrozu sprawiało kierowcom ogromne trudności.
Kiedy wprowadzono ogrzewanie samochodowe i boczne szyby oraz udoskonalono oleje silnikowe, kierowcy coraz częściej wyjeżdżali na drogi w mroźne dni. W efekcie pojawiło się zapotrzebowanie na płyn do układu chłodzenia, który jednocześnie chłodziłby silnik i nie zamarzał w niskich temperaturach.
Początkowo do chłodnic nalewano mieszanki wody z miodem, cukrem, melasą lub alkoholem metylowym. Najpopularniejsze w tym okresie były produkty oparte na alkoholu metylowym, ponieważ zapewniały wystarczająco dobrą zdolność chłodzenia, jednak miały kilka poważnych wad: szybko wyparowywały, miały nieprzyjemny zapach i były łatwopalne. Nie gwarantowały również pełnej ochrony przed zamarzaniem.













