Dlaczego powinieneś zadbać o układ chłodzenia?
Animacja układu chłodzenia
Zobacz animację przedstawiającą od wewnątrz duży obieg w układzie chłodzenia.
All makes, all models
Czy przed zakupem płynu do chłodnic zastanawiałeś się, który z nich będzie odpowiedni do Twojego samochodu?
Prestone znalazł rozwiązanie tego problemu, wprowadzając uniwersalny płyn do chłodnic oparty na opatentowanej formule „All makes, all models”. Jeden płyn do wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach, bez względu na:
- markę i model pojazdu,
- rok produkcji,
- rodzaj zalecanego przez producenta płynu do chłodnic.
Receptura Płynu do chłodnic Prestone, zarówno koncentratu jak i gotowego do użycia, jest oparta na nowej, opatentowanej karboksylowej technologii, która zapewnia zwiększoną ochronę pięciu podstawowych stopów metalu używanych w większości układów chłodzenia jak również
zapewnia dodatkową ochronę najczęściej używanego metalu w systemach chłodzenia – aluminium.
Płyn do chłodnic Prestone nie zawiera azotynów, azotanów, fosforanów, krzemianów ani aminów. Dodatkowo całkowicie współgra ze środowiskiem twardej wody i zapobiega przedwczesnemu uszkodzeniu pompy.
Zarówno kolor jak i technologicznie zaawansowana formuła płynu Prestone współgrają z każdym
rodzajem płynu do chłodnic, każdej marki i modelu samochodów spotykanych na drogach całego
świata.
Prestone przeprowadził testy laboratoryjne na płynach do chłodnic w zarówno krajowych (USA)
jak i zagranicznych samochodach, aby zająć się potencjalnym problemem zgodności płynów i
tolerancji ich różnych, chemicznych właściwości chłodzących w warunkach otrzymywania i
przekazywania ciepła.
W oparciu o wyniki testów zgodności mieszanki płynu do chłodnic Prestone i innych płynów o
gęstości typowej dla zaleceń serwisów krajowych (USA) i zagranicznych (w tym
europejskich) producentów nie stwierdzono zmniejszenia właściwości ochrony przed korozją
żadnego z płynów ani też innych negatywnych skutków po zmianie płynu do chłodnic.
Nowa formuła płynu do chłodnic Prestone jest zgodna, a nawet przewyższa standardy ASTM
D3306, ASTM D4985. Została ona również przetestowana według standardów OEM jak również
innych standardów przemysłowych co do kompatybilności płynów do chłodnic z częściami
systemów chłodniczych.
Dlaczego powinieneś zadbać o układ chłodzenia?
- Jeżeli temperatura zamarzania (krzepnięcia) płynu jest zbyt wysoka (np. -5°C) lub stosujesz wodę zamiast płynu w zimie, ryzykujesz zniszczeniem przez zamarzającą ciecz chłodnicy, a nawet bloku silnika, co wiąże się z bardzo kosztowną naprawą.
- Jeżeli temperatura wrzenia płynu jest zbyt niska, stosujesz wodę zamiast płynu lub masz wycieki w układzie chłodzenia, jego wydajność ulega znacznemu obniżeniu. W konsekwencji silnik może ulec przegrzaniu, co może doprowadzić do wypalenia uszczelki pod głowicą i w końcu do zatarcia silnika.
- Jeżeli używasz wody, starego lub zbyt rozcieńczonego płynu do chłodnic to w układzie chłodzenia mogą pojawić się osady z kamienia a metalowe elementy mogą ulec korozji. Na skutek tego w układzie chłodzenia mogą pojawić się nieszczelności oraz może ulec uszkodzeniu pompa wody, termostat, nagrzewnica, czujnik temperatury pracy wentylatora, chłodnica itd.